چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرصت پیش روی شورای پنجم را غنیمت بشماریم

  • کد خبر: ۹۹۴۱
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۹
فرصت پیش روی شورای پنجم را غنیمت بشماریم
در دیدار رئیس شورای عالی استان‌های کشور با رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد، تأکید شد
رئیس شورای عالی استان‌های کشور با رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد دیدار و گفتگو کرد و در این نشست مشترک، ۲ طرف به طرح دغدغه‌ها و مسائل خود پرداختند و درباره راهکار‌های رفع آن، بحث و تبادل نظر کردند. رئیس شورای عالی استان‌ها در این دیدار گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در مجلس شاهد آن بوده ایم، تشکیل فراکسیون مدیریت شهری است که نقش بسزایی در بحث لایحه درآمد‌های پایدار داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر مشهد، مرتضی الویری افزود: تصویب دوفوریت لایحه درآمد‌های پایدار سبب شده است تا نگرانی راجع به لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیز فعلا برطرف شود. الویری اضافه کرد: دولت به دنبال پس گرفتن لایحه درآمد پایدار است؛ چراکه معتقد است درآمد‌های دولت به واسطه این لایحه محدود می‌شود و درآمد شهرداری‌ها افزایش می‌یابد. وی همچنین اظهار کرد: هفته آینده طرحی با موضوع اصلاح قانون شورا‌ها به مجلس ارائه خواهد شد؛ پیش نویس این طرح از سوی شورای عالی استان‌ها تهیه شده است و امیدواریم روی آن کار شود. رئیس شورای عالی استان‎ها ابراز امیدواری کرد: با تعامل و ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این طرح‌ها و لوایح در زمان باقی مانده مجلس دهم تصویب شود و مشکلات مدیریت شهری حل و فصل گردد.

تلاش برای انسجام و هم افزایی
رئیس شورای شهر مشهد نیز در این نشست اظهارکرد: شورای پنجم مشهد مجموعه‌ای منسجم، متخصص و کارآمد است و به برکت وجود بارگاه منور رضوی و در سایه تعامل و همکاری و هم افزایی بین بخشی، در ۲ سال اخیر گام‌های تأثیرگذاری در راستای خدمت رسانی به مردم برداشته است. محمدرضا حیدری در ادامه با تشکر از شورای عالی استان‌ها که به عنوان پل ارتباطی نظام شورایی با بدنه حاکمیت و دولت ایفای نقش می‌کند، گفت: تاکنون تلاش‌های خوبی را از سوی این شورا شاهد بوده ایم که آخرینِ آن در موضوع لایحه درآمد‌های پایدار بوده است و در گذشته نیز برای لایحه ارزش افزوده رویکرد حمایتی را داشتیم. حیدری تصریح کرد: با توجه به تعدد دغدغه‌های شورا‌های شهر، فرصت آن چنانی برای پرداختن به اصلاحات ساختاری و حل مسائل کلان شورا‌ها نداریم؛ بنابراین شورای عالی استان‌ها به عنوان نهاد بالادستی باید مشکلات ساختاری شورا‌ها را حل کند تا از این طریق فضا برای رفع مشکلات مردم مناسب شود. رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: فرصت پیش روی شورای پنجم را باید مغتنم شمرد تا مسائل مربوط به نظام شورایی را حل کنیم و هرچه بیشتر در راستای انسجام و هم افزایی گام برداریم. حیدری افزود: از این طریق می‌توان به شوراها، غنا و اثربخشی بیشتری داد؛ چراکه برخی به دنبال تضعیف آن هستند. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح مسائلی که شورای شهر مشهد با آن‌ها درگیر است، پرداخت و اظهارکرد: یکی از این موضوعات، عوارض بنزین و سوخت است که باید سهم شهرداری‌ها را از دولت محترم مطالبه کنیم؛ چراکه عارضه‌های بسیاری برای شهر‌ها دارند؛ از سوی دیگر سهم شهرداری‌ها از محل این اعتبار کاسته شده است؛ درحالی که می‌تواند به عنوان یکی از منابع درآمدی پایدار نقش بسزایی داشته باشد. حیدری در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدواریم با تلاش‌های شما در ستاد و شورای عالی استان‌ها بتوانیم از این ظرفیت در دولت و مجلس استفاده کنیم و شورای شهر مشهد نیز آماده هرگونه همکاری و تعامل است. احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای شهر مشهد، نیز در این نشست اظهار کرد: نکته کلیدی در بحث شهرداری ها، نداشتن جایگاه تخصصی در نظام تصمیم گیری کشور است و تا این نقیصه برطرف نشود، مشکلات وجود خواهند داشت. وی افزود: قوانین حمایتی خوبی از شهرداری‌ها نداریم و در این باره باید اقدام اساسی و بنیادی انجام شود؛ این اقدام می‌تواند در قالب تشکیل سازمان مدیریت شهری و دهداری یا وزارت شهرداری‌ها صورت گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->